עמידה מול מצלמה – ניתן ללמוד לעשות זאת נכון!

כיום יותר ויותר בעלי עסקים ומרצים מבינים כי אחת הדרכים ההכרחיות לשיווק העסק או ההרצאה הינה באמצעות העברת ידע ותוכן ממוקד לקהל הלקוחות הפוטנציאליים על ידי סרטונים המופצים ברשתות החברתיות השונות. עמידה מול מצלמה היא טכניקה המסייעת ליצור סירטונים המסייעים בביסוס המעמד המקצועי של המרצה או בעל העסק. בנוסף, למרצים קיימת אופציה להמיר את ההרצאה או חלק ממנה לפורמט דיגיטלי אותו הם יכולים לשווק כמוצר נפרד.

צילמת סרטון? העברת ידע באמצעות סרטון? משמע אתה קיים! הסרטונים מאפשרים לקהל לקוחות נרחב יותר להיחשף אל העסק, למוצר או לשירות. ככל שישנם יותר סירטונים, כך קהל הלקוחות ילמד להכיר את העסק. התוצאה – אנשים קונים ממי שהם מכירים! בנוסף, הסרטונים מסייעים בתהליך המיתוג ומספקים ללקוח חוויה רגשית שמחזקת את החלטת הרכישה.

יחד עם זאת, לא מעט פעמים מרצים מנוסים המורגלים בעמידה מול קהל על הבמה, חוששים מחשיפה מול מצלמה וברשתות החברתיות. גם בעלי עסקים שיודעים לשווק ביעילות את הידע או המוצר שלהם, לעיתים חוששים ומתקשים להשתמש באופציית הסרטונים הדיגיטליים ולייצר סרטונים בעלי ערך עבור קהל הלקוחות שלהם.

אז איך מתגברים על החשש מהמצלמה?

בראש ובראשונה כדאי לעשות “עבודה מנטלית” בעניין ולחזור ולשנן שוב ושוב – נכשלנו? הסרטון לא יצא מוצלח? לא קרה שום דבר! אפשר לצלם שוב ושוב עד שהעמידה מול המצלמה תהפוך לטבעית יותר. שנית, חשוב להבין שאין באמת צורך להגיע לתוצאה מושלמת, פשוט כי אין דבר כזה “תוצאה מושלמת” – יש תוצאה טובה עבורנו. לכל אדם ייחודיות משלו ואמירה משלו. מה שנראה טוב לאחד, לא בהכרח נכון לשני. ספרו לקולגה או חבר שאתם סומכים עליו שאתם מתכוונים לצלם, התחייבו בפניהם. השלב הבא – צלמו והראו להם!

חשוב מאוד לזכור כי האותנטיות בצילום סירטונים חשובה ביותר. על כן מומלץ מאוד לא ללמוד בעל פה ולא לקרוא מתוך דף. היו אתם! התמקדו בעינית המצלמה, החליטו שאתם עושים זאת, והתחילו לדבר כאילו שאתם מדברים עם חבר קרוב. הדרך הטובה ביותר לשמור על אותנטיות היא פשוט לספר מה אתם מרגישים. נתקעתם? ספרו לקהל הלקוחות שאתם מתרגשים! אל תסתירו, להיפך – היו כנים! אנשים מעריכים כנות ואמינות, ומעל הכל, אנשים נוטים להזדהות עם אנשים אותנטיים שלא חוששים להסתיר את רגשותיהם.

החלטתם לצלם? חישבו מראש על התוכן

כלל בסיס הוא לבחור את נושא הסרטון. בכדי לבחור את נושא הסרטון עלינו לחשוב היטב – מה הצורך הבוער ביותר של הלקוח שלנו? כיצד המוצר או השרות שלנו עונה על הצורך הזה? סרטון שלא ידבר על הכאב או הצורך של הלקוח לא יניב תוצאות. לדוגמא, מאמני כושר מטפלים בשלל צרכים של הלקוחות שלהם: ירידה במשקל, חיזוק וחיטוב, שיקום, הקניית הרגלי כושר ואפילו החדרת מוטיבציה ועידוד להגשמת המטרות. כל סרטון יענה על צורך אחד בלבד מרשימת הצרכים של הלקוחות. סרטון אחד ידבר על החשיבות של הקניית הרגלי כושר נכונים וסרטון אחר ידבר על התרומה של הכושר הגופני לירידה במשקל. חשוב לזכור כי סרטונים ארוכים העוסקים במספר נושאים יחד יוצרים בלבול וחוסר עניין. הכלל הוא פשוט: כאב או צורך אחד = סירטון אחד!

מה הקשר בין עמידה מול מצלמה לבין יצירת סירטון מנצח?

אז בחרנו נושא, מיקדנו את הצורך של הלקוח, והשלב הבא הוא לייצר סרטון מעניין. לאור ההצפה וכמות הסרטונים המסתובבים ברשתות החברתיות, לוקח לגולשים שניות ספורות להחליט אם הם ממשיכים לצפות בסרטון או עוברים הלאה. אנו עלולים לייצר סרטון בו השקענו כסף, משאבים, זמן, הפקת תוכן וסט צילומים מיוחד ולמרות זאת, כמות הצופים תהיה מועטה ולא מספקת. כדי שעוגמת הנפש הזו תיחסך מאתנו חשוב להבין כי סרטון נצפה איננו בהכרח סרטון מושקע, עם סט מיוחד או נראות יוצאת דופן. לעיתים, דווקא סרטונים המצולמים בסלון הביתי הופכים עד מהרה לוויראליים. הסיבה לכך פשוטה – הם מעניינים! וזו התוצאה אליה אנו שואפים להגיע.

בכדי לייצר סרטון מנצח עלינו להקפיד על מספר כללים בסיסיים. חשוב לדבר בקול ברור ולא מונוטוני, להגיע לצילום הסרטון עם האנרגיה הנכונה, חדורי מוטיבציה. לא “לבלוע מילים”, לא לדבר לאט מדי או מהר מידי. מומלץ לתרגל זאת לפני הצילום. כללים אלו הם חלק בלתי נפרד של עמידה מול מצלמה.

סטוריטלינג ועמידה מול מצלמה

כמו כן, מה שהופך סרטון רגיל לסרטון מצוין, הוא ללא ספק יצירת הזדהות וחוויה רגשית. כלי נהדר המסייע ליצירת חוויה כזו, הוא הסיפור, סטוריטלינג. ככל שנשתמש בסיפורים כך הסרטון יהפוך למעניין יותר. סיפור אינו חייב להיות ארוך ומעייף. קהל הלקוחות רוצה לשמוע עלינו, על החוויות שלנו, האם אנו חולקים אותם קשיים וכיצד אנו מתמודדים עם קשיים אלו. הלקוח ירצה למצוא בסירטון סיפור ובו תשובה כיצד השרות או המוצר שלנו יכול לסייע לו. אנשים עלולים לשכוח את נושא הסירטון אבל הם לבטח לא ישכחו את הסיפור! במידה והסיפור יענה על שאלה זו, הלקוח כנראה ירצה שנספק לו את המוצר או השרות שלנו. הסיפור אם כך, יוצר הנעה לפעולה! כמו כן, חשוב לכוון את הסיפור לקהל היעד אליו מופנה השרות או המוצר אותו אנו מציעים. הסיפור מסוגל לייצר רגש ומסר אותו אנו מכוונים לקהל הלקוחות שלנו ולכן קרוב לוודאי שהוא יעיל יותר מכל טכניקה שיווקית אחרת.

שפת גוף ועמידה מול מצלמה

הדבר הבא שחשוב להעניק לו תשומת לב בעת צילום הסרטון הוא שפת הגוף. שפת גוף היא שפה תקשורתית לכל דבר. למעשה, עמידה מול מצלמה ושפת גוף קשורים זה בזה. לעיתים אנו נתקלים במקרים בהם אדם אומר משהו אחד, אבל שפת הגוף שלו משדרת מסר אחר לגמרי. הדבר יוצר תחושה של אי אמינות וקרוב לוודאי שלא נקנה או נזמין שרות מאדם שמשדר חוסר אמינות. חשוב אם כך לשים לב לטון הדיבור – האם הוא חלש מדי ומשדר חוסר בהירות? האם הוא חזק מדי ומשדר תוקפנות? תנועות הידיים לדוגמא, האם הן מגושמות מדי, מהירות או אולי עדינות? האם הגוף שלנו נינוח בזמן צילום הסרטון או מכווץ ומתוח? צפו בסרטונים שלכם ונסו לבדוק מה שפת הגוף שלכם משדרת. זכרו – הגוף שלנו מעביר מסר! היו מודעים לכך!

הרקע לצילום – שימו לב אליו!

נושא חשוב נוסף הוא הרקע לצילום הסרטון. מומלץ מאוד לבחור רקע ניטרלי שאינו מסיח את הדעת וגורם לצופה לנדוד במחשבות על פרטים לא חשובים. כך נבטיח שהצופים יהיו ממוקדים אך ורק בנו ובנושא הסרטון. חשוב מאוד שהרקע יהיה תואם למסר שאותו אנו רוצים להעביר. למשל, פסיכולוג המעוניין להעביר ערך או ידע, יכול להצטלם בקליניקה דבר המשדר סמכות או לחילופין בפינה אחרת המשדרת רוגע ונוחות. לא היינו מצפים, למשל, לראות סרטון של פסיכולוג בנושא הקשור לתחום עבודתו באמצע היער כשהפסיכולוג לבוש בגדי ספורט. אי ההלימה בין התוכן לרקע וללוקיישן יוצרת סרטון בעייתי שקרוב לוודאי לא יניב תוצאות.

הסתקרנתם? קבלו טעימה

מפרגנים לקורס עמידה מול קהל

מפרגנים לסדנת עמידה מול קהל

מפרגנים להרצאה על עמידה מול קהל

מפרגנים לתוכנית ליווי אישי בנושא עמידה מול קהל

<p><strong>כותבת המאמר: ענת אביעד, שחקנית ומומחית לעמידה מול קהל ולפיתוח מודעות לשפת גוף. מזה כעשר שנים מעבירה קורסים לעמידה מול קהל ,סטוריטלינג ושפת גוף הן לחברות ואירגונים והן לקבוצות פרטיות. </strong></p>
<p><strong>מעוניינים ללמוד לפתח מודעות לשפת גוף או  לשפר את מיומנויות העמידה מול קהל שלכם? </strong></p>
<p><strong>מוזמנים להזמין הרצאה/סדנא בנושא שפת גוף של ענת אביעד . בהצלחה!</strong></p>

כותבת המאמר: ענת אביעד, שחקנית ומומחית לעמידה מול קהל ולפיתוח מודעות לשפת גוף. מזה כעשר שנים מעבירה קורסים לעמידה מול קהל ,סטוריטלינג ושפת גוף הן לחברות ואירגונים והן לקבוצות פרטיות.

מעוניינים ללמוד לפתח מודעות לשפת גוף או  לשפר את מיומנויות העמידה מול קהל שלכם?

מוזמנים להזמין הרצאה/סדנא בנושא שפת גוף של ענת אביעד . בהצלחה!

אולי יעניין אותך גם...

צרו קשר

מוזמנים להשאיר לי הודעה ואחזור בהקדם

מלאו את הפרטים לקבלת המדריך

מעוניינים לשפר את התקשורת הבין אישית בחברה או האירגון שלכם?

ההרצאה "כיצד להעביר מסר אפקטיבי"? היא בדיוק בשבילכם!

מוזמנים להשאיר לי הודעה ואחזור בהקדם

מעוניינים לשפר את התקשורת הבין אישית בחברה או האירגון שלכם?

הסדנא "כיצד להעביר מסר אפקטיבי"? היא בדיוק בשבילכם!

מוזמנים להשאיר לי הודעה ואחזור בהקדם

דילוג לתוכן